New Info События Со&Pub News Проекты и программы Статьи и материалы Справочник Книжная полка Слоган и баннер
          
Acompnews--------------------------------------- Новости Компаний и изданий

. 3468 - 3468.
Международная Ассоциация по медиаизмерениям и оценке коммуникаций - AMEC, Ex Libris <pr@exlibris.ru>
16 августа 2016 г. в 13:46
Медиаизмерения в некоммерческих организациях: общедоступный вебинар AMEC/

27 сентября 2016 в рамках AMEC’s Measurement Month, крупнейшей ежегодной образовательной кампании в области PR и медиааналитики, пройдёт вебинар, посвященный особенностям, проблемам и новым методам измерения эффективности коммуникаций в некоммерческих организациях.
Вебинар будет особо полезен PR-специалистам, работающим в НКО: в рамках лекции представители крупнейших международных общественных и государственных организаций расскажут о приёмах эффективного медиаанализа.
Кроме того, будет проанализирован ряд успешных кейсов по применению результатов медиааналитики для оптимизации коммуникационной стратегии НКО.
В вебинаре примут участие и поделятся своим опытом Ричард Бэгналл, президент AMEC, исполнительный директор PRIME Research UK, Кит Конти, глава отдела медиаизмерений при коммуникационном департаменте правительства Великобритании, а также Артуро Рамболи, эксперт коммуникационного отдела UNICEF. В роли модератора выступит Эйлин Шейл, глава коммуникационного отдела Cleveland Clinic.
Стоит отметить, что ранее AMEC представил результаты глобального исследования коммуникационных активностей крупнейших НКО, которое выявило основные препятствия для медиаизмерений и оценки коммуникаций в общественных организациях. Среди них оказались нехватка персонала для выполнения работы, средств, достаточных бюджетов, простых и понятных инструментов анализа, а также отсутствие культуры использования исследований и аналитики в работе. Именно тому, как эффективно применять медиаизмерения в подобных условиях, и пойдёт речь на вебинаре.
Регистрация на вебинар откроется в начале сентября, для предварительной записи Вы можете отправить письмо на электронную почту rnd@exlibris.ru в агентство медийных исследований Ex Libris с заголовком «АMEC. Non Profit». Сотрудники агентства уведомят Вас об открытии регистрации, о времени начала вебинара и помогут в предоставлении всей необходимой информации.
Чтобы быть в курсе последних новостей о Measurement Month и первым узнать даты проведения образовательных вебинаров в России, подписывайтесь на новостную рассылку Ex Libris, одного из официальных организаторов кампании в России.

AMEC Measurement Month - серия образовательных программ по оценке эффективности PR и медиа анализу, проводимая второй год подряд под эгидой AMEC. После успешного проведения AMEC Measurement Week в 2014 кампания проходит целый месяц с 1 по 30 сентября по всему миру. Мероприятие нацелено на изучение и внедрение новых методов коммуникаций, развитие диалога внутри профессионального PR-сообщества, повышение квалификации PR-специалистов и продвижение мировых трендов индустрии: http://amecorg.com/measurement-month-2016/
AMEC (Международная Ассоциация по медиаизмерениям и оценке коммуникаций) — ведущая мировая ассоциация, объединяющая экспертов в области медиаизмерений и оценки эффективности PR. В составе AMEC более 140 членов из 40 стран, среди которых ведущие мировые PR-агентства, государственные ведомства и некоммерческие организации: http://www.amecorg.com/
Ex Libris Agency – ведущее российское агентство в сфере медийных исследований и оценки эффективности коммуникаций. Ex Libris оказывает услуги в области мониторинга и анализа СМИ и социальных медиа, оценки PR-деятельности, исследований рынка, анализа конкурентов: Ex Libris

Measurement industry reports growth story success confidence growth will continue during 2015
LONDON, 28th May, 2015 – A new industry study from the International Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), reveals a bullish picture of growth prospects, with 74% of AMEC members reporting stronger revenue growth than 12 months ago.
AMEC members are also confident the growth story will continue in the coming year, with almost a quarter forecasting growth in excess of 10%.
The World Media Intelligence & Insights study is the most comprehensive overview of firms engaged in the media intelligence sector on a worldwide basis. A member response rate of 80% was achieved in this year’s study.
The study also shows that recent industry consolidation in the media intelligence sector on a worldwide basis is thought to create more opportunities than pose threats.
Most AMEC members expect the recent wave of consolidation in the measurement industry to either generate new business opportunities (48%), or have no impact on business (29%). The majority of AMEC members believe their business is well-placed to cope with the consequences of consolidation (70%). Only 12% feel that industry consolidation poses any level of threat to their business.
The majority (64%) also think the recent level of consolidation will continue in the coming year.
In another key finding, measurement is now being taken seriously by more PR firms than ever before.
The study showed that 86% of PR firms now recognise the importance of measurement and analytics, compared with 72% a year ago. Four out of five AMEC members believe PR consultancies are increasingly building measurement services into their overall client offer.
The vast majority of PR agency members (89%) within AMEC also agree that measurement has been identified as a key business priority for their firm in the coming year.
A key finding of this year’s study is that measurement is taken seriously by more PR firms than ever before.
AMEC’s plan to develop a new suite of integrated metrics this year was also seen as being of significant importance, with 71% of respondents agreeing it will help to cut through the confusion about metrics which exists in the marketplace.
The metrics initiative will be to be a major feature of AMEC’s International Summit in Stockholm in June, is seen as a key step to finally making measurement a fundamental part of every PR programme (55%).
Jeremy Thompson, Chairman of AMEC and CEO of Gorkana Group, said: “I was pleased to see the real confidence from company leaders supported by the knowledge that media measurement is now being seen by business leaders as a must-have in their fight to build and protect corporate and brand reputation.”
“We were also pleased to see the strong support in the survey for AMEC’s new initiative to simplify metrics.”
Evgeniy Larionov, CEO Ex Libris , Co-Chair of the joint AMEC Business Development & Professional Development Committee, said: «We feel that clients are increasingly aware of what opportunities media measurement has to offer and are requesting ever more solutions and approaches. Meanwhile, the Russian market for measurement is facing a temporary decline amid the country’s economic hardships, and that’s the time when metrics capable of evaluating PR contribution to business performance are in demand. We are actively engaged in this area and assure you that this is a key trend across the national market these days. At AKOS we’ve tailored a quick guide into media measurement and PR evaluation, which is expected to improve our corporate clients’ understanding regarding the application of media analysis. These guidelines are going to be presented in the Russian market in the next seven days».
Phil Lynch, Co-Chair of the joint AMEC Business Development & Professional Development Committee, said: “We have seen strong growth over the past year and the latest AMEC study delivers a tangible business benefit by giving clear guidance on future trends. Excitingly, our data confirms that there are numerous opportunities for AMEC to support the sector’s growth through its commitment to education and professional standards”.

Other key results of the study are:
• Two in three AMEC members agree that clients and stakeholders are putting increasing emphasis on insights gleaned from monitoring media (65%).
• The rapid growth in social media measurement activity continues, with 73% of AMEC member companies reporting an increase in their social media measurement business.
• There was strong support for AMEC’s work in education, with 95% agreeing that AMEC has a critical role to play in educating the market about the importance of measurement through its Global Education Programme; and 77% wanting AMEC to play an active role in educating the market on the importance of measurement.
• Half of all members (50%) agree that access to content is now a major issue in the countries they work in – a similar proportion to the 2014 survey (52%).
• More than one in four client-facing AMEC members say that all/a majority (27%) of their clients still insist on an AVE score. The survey shows that demand for AVEs is strongest in particular geographies, including Central & Eastern Europe, Latin America and the Middle East
AMEC is presenting the 7th International Summit on Measurement in Stockholm on 3rd/4th June, 2015. More than 200 representatives from measurement companies and PR agencies from 31 countries are expected to agree on industry-wide metrics and measurement techniques. To register go to http://amecinternationalsummit.org.

AMEC (Международная Ассоциация по медиаизмерениям и оценке коммуникаций) — ведущая мировая ассоциация, объединяющая экспертов в области медиаизмерений и оценки эффективности PR. В составе AMEC более 140 членов из 40 стран, среди которых ведущие мировые PR-агентства, государственные ведомства и некоммерческие организации: http://www.amecorg.com/
Международный саммит AMEC
3 и 4 июня 2015 года в Стокгольме состоится 7-й Международный Саммит AMEC по медиаизмерениям, в рамках которого более 200 представителей информационных, рекламных и PR-агентств из 31 страны разработают общую систему измерений и обсудят методики медиаисследований. Регистрация: http://amecinternationalsummit.org/.
За дополнительной информацией обращайтесь:
Барри Леггетер (Barry Leggetter), генеральный директор AMEC
barryleggetter@amecorg.com

Команда Ex Libris
http://www.exlibris.ru/exlibris/for_smi/press/detail.php?ID=10122
Предыдущая новость | Следующая новость
>